Kırım Tatar Dili Öğrenmek Hoş Görü için önemli



Kırım Tatar Dili Öğrenmek Hoş Görü için önemli

   Kırım Tatar Milli Meclisi Başkan Vekili Nariman Celal Krym.Realii ye yaptığı açıklamada;
   " Ben her türlü fikrin konuşulması gerektiğini düşünüyorum. Kırım Tatar dilini tüm öğrencilerin öğrenmesi gerektiğini, öncelikle temel eğitim olarak almak gerektiğini düşünüyorum. Bir neslin kesinlikle kendi dilini öğrenme hakkı vardır. Kırım’da yerli halkın dili Kırım Tatarcasıdır. Tüm resmi kurumlarda ve makamlarda Kırım Tatar dilini konuşma hakları vardır. Ne yazık ki bugün izole oldu ve bir çok zorlukla karşılaşıyoruz."


    Meclis Birinci Başkan Yardımcısı Nariman Celal ; 
   "Kırım Tatar dili ilköğretim düzeyinde yarımadanın tüm sakinleri bilmek arzusundadırlar. Kırım Tatar dilini öğrenmenin zor olduğu spekülasyonları yapılıyor. Benim görüşüme göre bu kesinlikle doğru değildir. Biz ilkokuldan itibaren prefosyonel bir şekilde dil eğitimi talep ediyoruz. Ben geçmişte bir öğretmen olarak Kırım Tatar dilinin ilkokuldan itibaren verilmesi gerektiğini biliyorum çünkü çocuklar zihinsel olarak dil öğrenmeye daha yatkındırlar. Kırımda ilişkilerin gelişmesi için Kırım Tatar dilinde eğitim çok önemlidir. Ben Kırım Tatar dilinin öğretilmesi konusunda çok büyük endişelerim var." dedi.

0 yorum:

Yorum Gönder

Lütfen konuyla alakalı yorumlar yapın. Kırımın Sesi