Kırım'da Tatarca eğitim bu yılda yok

kirim egitim tatar
Kırım'da bu yıl ki eğitim öğretim döneminde okutulacak Tatarca kitapların çevirileri yetiştirilemedi

Kırım Rus yönetimi Eğitim ve Bilim Bakanı Natalya Gonçarova, Kırım Tatarcaya çevirilen ders kitaplarının gelecek yılda öğrencilere verileceğini ileri sürdü.
Kırım Tatarca ders kitaplarının tercümesi ve basımına 15 milyon ruble (227 bin dolar) ayrıldığı ifade eden Gonçarova,
Akmescit’te 27 Ağustos tarihinde düzenlenen basın toplantısında, ilköğretim sınıfları için Kırım Tatarca ders kitaplarının yıl sonuna kadar çevirilerek basılacağını belirtti.
Natalya Gonçarova, “Ders kitapları konusunda, günümüzde 15 milyon ruble (227 bin dolar) ayrıldı ve yıl sonuna kadar 1-4. sınıflar için biyoloji, fizik, kimya dersleri için olmak üzere ders kitaplarını çevirip basacağız. 2016 yılında diğer sınıflar için ders kitaplarının basımını tamamlayacağımızı düşünüyorum” dedi.
Ayrıca Natalya Gonçarova, Kırım Tatar Dili ve Edebiyatı kitaplarında eksiklik olmadığını dile getirdi.
Kırım’ın Rusya tarafından işgal edilmesinden sonra Kırım’da eğitim alanında da değişiklikler yapıldı. Artık Kırım’daki okullarda verilen eğitimin Rusya’nın eğitim programlarına uygun olması gerekiyor. Bu amaçla Kırım’a Rusya’dan ders kitapları gönderiliyor.


0 yorum:

Yorum Gönder

Lütfen konuyla alakalı yorumlar yapın. Kırımın Sesi